Angajatorul este obligat să desemneze unul sau mai mulţi lucrători care să se ocupe de activităţile de protecţie şi prevenire a riscurilor profesionale în unitate. În cazul în care resursele unităţii respective nu sînt suficiente pentru organizarea activităţilor de protecţie din lipsa personalului specializat, angajatorul este obligat să recurgă la servicii externe de protecţie şi prevenire şi prevenire acreditate în modul prevăzut de lege. Lucrătorii desemnaţi vor avea, în special, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare. Lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă absolvite cursurile de instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi să dispună de mijloacele necesare. Lucrătorii desemnaţi şi serviciile externe de protecţie şi prevenire consultate trebuie să fie în număr suficient pentru a putea asigura organizarea măsurilor de protecţie şi prevenire, ţinînd cont de mărimea unităţii şi/sau de riscurile la care sînt expuşi lucrătorii, precum şi de distribuţia acestora în cadrul unităţii.
Căutare
Postări recente
- Republica Moldova semnează noul Program de Țară pentru Muncă Decentă pentru anii 2025–2027
- CNSM lansează un sondaj pentru tineri: Spune-ne ce aștepți de la sindicat!
- Promovarea muncii legale prin acțiuni concrete la I.M.D.P. „APĂ-CANAL” Anenii Noi
- Indicele Global al Drepturilor ITUC 2025 trage un semnal de alarmă: Drepturile lucrătorilor, în colaps pe toate continentele
- Federația „SINDINDCOMSERVICE” se alătură campaniei „Lucrează legal pentru un viitor asigurat!”